Gerard Straathof – Lichtreclame Heineken

[vc_row height=”small” gap=”1″][vc_column width=”2/3″][vc_custom_heading text=”Gerard Straathof – Lichtreclame Heineken” font_container=”tag:h1|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]“Het moest een opvallende reclame-uiting zijn”, stelt Gerard Straathof van Heineken. “Tegelijk wilden we er ons groene imago mee versterken. Energiezuinige lichtreclame dus.” Heineken nodigde vijf gerenommeerde Nederlandse reclamebedrijven uit om met het bedrijf mee te denken. Uiteindelijk bleven er twee firma’s over. “Voor ons was op dat moment eigenlijk al duidelijk dat we met 3Tac in zee wilden. Het ontwerp en de gedachten erachter spraken ons het meeste aan.”

Nu het reclamebord op Schiphol staat, zijn Huizenga en Straathof beiden zeer content. Mede door gebruik van LED-verlichting en het aanbrengen van zonnecollectoren is het de eerste reclame die helemaal energieneutraal is. “Als in het donker de verlichting aangaat, verbruikt het bord evenveel stroom als er overdag aan het energienet geleverd is.”

Het was volgens Straathof geen eenvoudige opgave, maar met 3Tac en zijn toeleveringsbedrijven is de klus geklaard. “Het is een heel creatief proces geweest met veel nieuwe technieken waar zowel Heineken als 3Tac voor de toekomst wat aan hebben.”

Deze reclame is ook heel wat anders dan de doorsnee ronde reclameborden van Heineken die bij de cafés hangen. “Die opdrachten gun je op prijsindicatie. Dat kunnen heel veel bedrijven. Die orders komen doorgaans dan ook in Polen of een ander lageloonlanden terecht. Hier waren innovatie en creativiteit de doorslaggevende factor”, aldus Straathof van Heineken.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”us_widget_area_referenties”][/vc_column][/vc_row][vc_row height=”auto” width=”full”][vc_column][us_image_slider ids=”1352,1261″ arrows=”hover” img_size=”full” img_fit=”cover”][/vc_column][/vc_row]